«وضع برنامه‌ های صادراتی بلندمدت» راهکار مهم جهت رونق صادرات در کشور

0
141
«وضع برنامه‌ های صادراتی بلندمدت» راهکار مهم جهت رونق صادرات در کشور

مدیر عامل واحد صنعتی «راشین کبیر» گفت: در صورت وجود قوانین دست و پاگیر و تصمیمات زودگذر، تولیدکننده آسیب دیده و محصولش به خودی خود از بازار خارج می شود.

به گزارش مجله خبری اقتصاد ایده آل، احمد وهاب زاده مدیر عامل واحد صنعتی «راشین کبیر» با برند «آجیکس» در حاشیه برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته (اگروفود) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با اشاره به چالش های صنایع غذایی ایران گفت: در محصولات صادرات محور همچون پسته و… یکسری قوانین دست‌ و پاگیر وجود دارد که مانع از رشد بازار به صورت پایدار می شود.

وی افزود: معمولاً صادرکنندگان باید دارای برنامه‌های بلندمدت یکساله و دوساله باشند و از دولت تقاضا داریم که حداقل برنامه‌ های صادراتی را به صورت بلندمدت وضع کنند؛ زیرا هم اکنون به خاطر تصمیمات خلق الساعه، در حال از دست دادن بازارهای صادراتی خود هستیم.

وهاب زاده گفت: صادرات نیاز به یک بازار پایدار دارد که بتوان سالیان سال آن را حفظ کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه نه تنها مشوق صادراتی به ما نمی دهند؛ بلکه از تولیدات ما که جزو محصولات کشاورزی است و تاکنون معاف از مالیات بوده‌اند به تازگی درصدی مالیات دریافت می کنند که قرار است با تعیین و تکلیف، این درصد حذف شود.

وی در پایان تاکید کرد: ما جزو معدود شرکت هایی هستیم که خیلی روی فرآوری پسته سرمایه گذاری کرده‌ و این محصول را از حالت خام فروشی به پسته فرآوری شده طعم دار با بسته بندی های متفاوت (از کوچک تا بزرگ) تبدیل کرده ایم.

لینک کوتاه: http://idealeconomy.ir/t3mHK

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید