ایجاد زنجیره توانمند عرضه محصولات از مزرعه تا غرف در راستای حمایت از کشاورزان

0
465
ایجاد زنجیره توانمند عرضه محصولات از مزرعه تا غرف در راستای حمایت از کشاورزان

با توجه به ظرفیت بالای شبکه و امکان عرضه بیشتر محصولات در غرف‌ و برنامه‌ریزی و آینده محوری در شبکه، بزودی شاهد زنجیره توانمند عرضه محصولات از مزرعه تـا غرف در راستای حمایت از کشاورزان و مصرف کنندگان و حذف واسطه‌ها خواهیم بود.

به گزارش مجله خبری اقتصاد ایده آل به نقل از پات، دکتر حسین شیرزاد درباره میزان عرضه محصولات کشاورزی در غرف اظهار داشت: در برنامه پیشنهادی مصوب سال جاری عرضه مقدار ۱۴۰ هزار و ۲۲۰ تن محصولات کشاورزی پیش بینی شده و حجم عملیات نه ماهه به مقـدار ۱۱۱ هزار و ۶۱۱ تن صورت پذیرفته است.

در این راستا استان کرمان با مقدار عرضه ۱۹ هزار و ۹۷۳ تن بیشترین و استان مرکزی با ۱۴۴ تن کمترین میزان عرضه را داشته است.

وی در ادامه گفت: اسـتان‌های کرمان، زنجان، خراسان رضوی و بوشهر با عرضه بیش از ۱۰ هزار تن و در مجموع مقدار ۶۲ هزار و ۲۶۴ تن (۵۶ درصد) و مابقی اسـتان‌ها به مقدار ۴۹ هزار و ۳۴۶ تن (۴۴ درصد) عرضه محصولات کشاورزی در غرف را به خود اختصاص داده اند.

وی در خصوص برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌ها نیز افزود: از تعداد ۱۷۲ نمایشگاه پیش بینی شـده باحضور ۳۰ استان، تاکنون تعداد ۱۶۶ نمایشگاه ایجاد شده است.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، شرکت در نمایشگاه‌ها اثرات ملموسی در متحـول سـاختن بینش اقتصــادی، تولیــدی و شناسایی محصولات و برقراری ارتباطات با تولیدکنندگان و یا خریداران و همچنین عرضه محصولات تولیدی استان ها دارد و از نظر اقتصادی حضور و شرکت تشکل ها در نمایشگاه‌ها باعث رونق بخشیدن به سطح فعالیت ها و سودآوری تشکل ها خواهد شد.

وی افزود: در زمینه بهره برداری از غرف دائمی نیز ۸ اسـتان : شامل استان قزوین با تعداد ۲۸ غرفه، گیلان ۱۰ غرفه، ایلام ۶ غرفه، آذربایجان شـرقی ۵ غرفه، کرمـان ۵ غرفه، تهران ۴ غرفه، فـارس ۴ غرفه و سـمنان با ۲ غرفه فعالیت داشته اند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان گفت: در خصوص ساماندهی غرف دائمی نیز تعداد ۲۰ اسـتان دراین زمینه فعالیت داشته اند و ۱۷۸ غرفه دائم در سراسر کشور ساماندهی شده اند، استان‌های کردستان با ۵۲ غرفه، خوزستان ۲۱ غرفه ، استان‌های سمنان، هرمزگان نیز هرکدام ۱۷ غرفه و گیلان ۱۲ غرفه بیشترین ساماندهی غرف دائمی و ۱۵ استان کمتر از ده مورد ساماندهی غرف را داشته اند.

[print_link]

لینک کوتاه: http://idealeconomy.ir/bCiat

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید