بهره برداری از سومین اقامتگاه بوم گردی رادکان چناران

0
329

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: سومین اقامتگاه بوم گردی رادکان همزمان با دهه مبارک فجر با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی بهره برداری شد.

به گزارش نبض سرمایه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان مقدم با اعلام این خبر افزود: اقامتگاه بوم گردی عمارت ورجاوند با ظرفیت ۵۰ نفر و اشتغال ۴ نفر بصورت مستقیم امروز افتتاح شد.

وی ادامه داد: عملیات مرمت و بازسازی این اقامتگاه از سال ۹۶ آغاز شده و بیش از ۸۰۰ میلیون تومان برای اجرای عملایت مرمتی هزینه شده است.

طاهریان مقدم اظهار کرد: هم چنین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی برای راه اندازی این اقامتگاه بوم گردی پرداخت شده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران افزود: این اقامتگاه دارای ۱۱ فضای اقامتی شامل رستوران ،فروشگاه، موزه و … است.

طاهریان مقدم افزود: تاکنون ۱۸ موافقت اصولی تاسیسات گردشگری در شهرستان چناران صادر شده که سه اقامتگاه بوم گردی مربوط به دهستان رادکان با ظرفیت پذیرش بیش از ۱۸۰ نفر اقامت و اشتغال ۱۲ نفر فعال است.

رادکان روستایی از توابع بخش مرکزی چناران در فاصله ۲۳ کیلومتری مرکز این شهرستان است که در ۸۶ کیلومتری غرب مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

این روستا در طول تاریخ چندین مرتبه تخریب و بازسازی شده است نام این روستا را «راتکان» یا ریشه پهلوی آن «آرتاکانا» می دانند.

لینک کوتاه: http://idealeconomy.ir/QmMFN

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید