رشد ۴۰ درصدی سود عملیاتی هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)

0
225

سود عملیاتی تلفیقی هلدینگ تاپیکو از شرکت های تابعه شستا در شش ماه نخست امسال، به نسبت مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش نبض سرمایه به نقل از روابط عمومی تاپیکو، سود عملیاتی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در بازه ۶ ماهه سال مالی منتهی به آبان ماه ۹۸ مبلغ ۴ هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان اعلام شده است که به نسبت مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، همچنین هلدینگ تاپیکو که در شش ماه نخست سال گذشته حدود ۲ هزار و چهارصد میلیارد تومان سود خالص تلفیقی محقق کرده بود موفق شد با ۲۶ درصد رشد در نیمه نخست سالجاری، سود خالص گروه خود را به بیش از ۳ هزار و ۳۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

همچنین سود خالص ناشی از فروش سرمایه گذاری‌های شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نیز از ۸۲ میلیارد تومان در نیمه نخست سال ۹۷ با ۸۵ درصد رشد به بیش از ۱۵۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

این گزارش می‌افزاید، درآمدهای عملیاتی تلفیقی گروه تاپیکو نیز بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده شش ماهه به مبلغ ۹ هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان رسیده است که با توجه به مبلغ ۵ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومانی درآمدهای عملیاتی سال گذشته، حدود ۶۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است این شرکت، اصلاح ساختار مالی برخی از شرکت‌های تابعه از طریق انجام افزایش سرمایه، مطالعه و بررسی ظرفیت‌های استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری از محل منابع حاصله با هدف خلق ارزش افزوده را در اولویت کاری خود قرار داده و علاوه بر این، چابک‌سازی و خروج از شرکت‌های کم بازده و خارج از استراتژی، واگذاری املاک و دارایی‌های غیر مولد شرکت‌های گروه، ادغام برخی شرکت‌های گروه در راستای اصلاح پرتفوی، تهیه صورت‌های مالی برخی از شرکت‌های تابعه بر اساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) و… را همچنان در دستور کار خود دارد.

لینک کوتاه: http://idealeconomy.ir/iXzfW

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید