تحریم ها مانع جدی صادرات سنگ تراورتن هستند

0
156
تحریم ها مانع جدی صادرات سنگ تراورتن هستند

واحد صنعتی – معدنی همافرنو متشکل از سنگبری های همافرنو، همافر و ستاره سنگ کویر می باشد و سالانه هزاران متر مربع سنگ تراورتن به سراسر دنیا صادر می کند.

به گزارش مجله خبری اقتصاد ایده آل، طاها ستاره پور مدیر مجموعه کارخانجات همافرنو در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه گفت: از سال ۱۳۴۴ با تاسیس کارخانه سنگبری زمردین تهران توسط پدرم حاج غلامعلی ستاره پور فعالیت خود را در زمینه سنگ آغاز کردیم.

وی افزود: در سال ۱۳۶۲ مجتمع کارخانجات همافرنو را در شهرک صنعتی محمود آباد اصفهان راه اندازی و طی ۱۰ سال گذشته با این نام به صورت تخصصی در زمینه سنگ تراورتن سیلور تکاب و اصفهان فعالیت کردیم و به تازگی با ثبت برند Mr Silver از این پس با نام جدید به فعالیت خود ادامه می دهیم.

طاها ستاره پور ادامه داد: کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا از مشتریان بین المللی محصولات ما هستند و همچنین شرکت زاینده رود اصفهان، شرکت لوتوس، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بیمارستان رامسر و … از مشتریان داخلی ما محسوب می شوند.

وی افزود: انبوه سازان، ساختمان سازان، طراحان، معماران و صادرکنندگان از مشتریان اصلی محصولات مستر سیلور هستند.

مدیر مجموعه مستر سیلور با اشاره به مشکلات در حوزه صادرات ادامه داد: به دلیل تحریم ها، امکان صادر کردن کالای ایرانی به خارج از کشور فراهم نیست و دوستان و همکاران ما با رایزنی های خود کالای ما را با پکینگ لیست کشور ترکیه به اروپا عرضه می کنند و متاسفانه سود اصلی به جیب واسطه ها می رود. در صورتی که حمایت های دولتی وجود داشت شاهد این مشکلات نبودیم.

طاها ستاره پور تاکید کرد: در نظر داریم با راه اندازی بخش بازرگانی قوی در شرکت، گام های موثری در زمینه صادرات برداریم و کالای خود را به صورت مستقیم به دست مصرف کننده خارجی برسانیم و واسطه ها را حذف کنیم.

در ادامه محمد ستاره پور از مدیران کارخانجات همافرنو پیرامون تاثیر تحریم ها بر صادرات این محصول گفت: قطعا تحریم ها مشکلاتی را برای صادرکنندگان ایجاد نموده اما با راهکارهای دولتی و همچنین طرح و نقش های جذاب بر روی سنگ شرایط را برای خودمان مساعد کرده ایم.

وی افزود: اصلی ترین رقیب ما محصولات کشور ترکیه است که البته شرکت های ترک از طریق واسطه سنگ های ما را به صورت خام منتقل و با برند خود محصولات را بسته بندی و در اروپا عرضه می کنند.

لینک کوتاه: http://idealeconomy.ir/r5VOg

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید