استفاده از درگاه لایتینیگ برای اولین بار در گوشی های اندروید

0
195
استفاده از درگاه لایتینیگ برای اولین بار در گوشی های اندروید

رابط لایتینیگ در سال ۲۰۱۲ اولین بار توسط شرکت اپل طراحی و برای کلیه تجهیزات این شرکت استفاده شد.

به گزارش مجله خبری اقتصاد ایده آل، دکتر بهاره اسدی عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به مطلب فوق گفت: با این درگاه در مقایسه با درگاه های قبلی تعداد پین های کمتری داشت و توانست با اغلب دستگاه های سخت افزاری و نرم افزاری هماهنگ شود و با سرعت بالاتری باعث انتقال داده گردد.

وی افزود: در چند سال اخیر، استفاده از این رابط فقط مختص دستگاه های اپل بود ولی طراحان سخت افزار به فکر استفاده از این رابط و درگاه در گوشی های اندرویدی نیز بودند تا اینکه بالاخره توانستند نخستین گوشی اندرویدی جهان با درگاه لایتینیگ را معرفی نمایند.

دکتر اسدی ادامه داد: کن پیلونل در سال ۲۰۲۱ اولین گوشی آیفون با درگاه USB-C را معرفی کرد و این مهندس سخت افزار حالا از اولین گوشی اندرویدی با درگاه لایتنینگ رونمایی کرده است.

وی گفت: درگاه لایتنینگ این گوشی (گلکسیA51) بدون هیچ مشکلی آن را شارژ کرده و امکان انتقال داده‌ها را نیز دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: کابل‌های شارژ لایتنینگ تنها در گوشی‌های آیفون قابل استفاده هستند و دورزدن این محدودیت در گلکسی A51 از نگاه پیلونل سخت‌ترین مرحله‌ پروژه‌ اضافه کردن درگاه لایتنینگ به این گوشی بوده است. قرار است به زودی ویدئوی کاملی از مراحل طراحی این گوشی در یوتیوب منتشر شود.

لازم به ذکر است کن پیلونل موفق شد تا اولین نسخه‌ آیفون با درگاه USB-C را با قیمت ۸۶ هزار دلار به فروش برساند اما به ‌نظر می رسد که او در حال حاضر برنامه ای برای فروش این گوشی ندارد.

ولی دور از انتظار نیست که بزودی با استقبال بیشمار کاربران گوشی های اندرویدی، تولید این مدل از گوشی ها با درگاه لایتینگ به تولید انبوه برسد و محدودیت استقاده از انواع کابل های شارژر با مدل های مختلف برای انواع گوشی ها کم رنگ تر شود!

لینک کوتاه: http://idealeconomy.ir/btxGd

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید