رونمایی اولین دستگاه خودپرداز بومی و ملی رمزارزها

0
240

اولین دستگاه خودپرداز بومی و ملی طراحی شده توسط دانشمندان ایرانی رمزارزها در همایش «فناوری بلاکچین و پروتکل اعتماد» رونمایی شد.

به گزارش مجله خبری اقتصاد ایده آل، «علی زنجانی» مدیر خانه بلاکچین ایران در این مراسم گفت: لزوم ارائه خدمات به مشتریان در کلیه ساعات شبانه روز و سهل الوصول بودن پرداخت، باعث ساخته شدن دستگاه‌های خودپرداز شد.

وی افزود: در سال ۱۹۶۰ (۱۳۳۸ شمسی) در کشورهای مختلف دنیا اعلام و یک سال بعد ایالات متحده اولین دستگاه ATM را ارائه کرد.

به گفته زنجانی، کشورهای دیگر نیز به این سمت رفتند اما مردم آن را نپذیرفتند. در ایران نیز سال ۱۳۵۰ بانک تهران و سپه دستگاه هایی را وارد اما مدیران بانکی مقابله کردند و ما نیز عقب ماندیم.

زنجانی افزود: نسل دوم دستگاه‌های خودپرداز برای رمز ارزهای دیجیتال ساخته شد. این دستگاه ها ابتدا بحث خرید بیت کوین و پس از آن فروش بیت کوین را داشتند.

او تصریح کرد:‌ اکنون ۱۶ هزار دستگاه خودپرداز رمز ارز در جهان فعالیت می کنند که از این تعداد ۱۳ هزار دستگاه متعلق به ایالات متحده می باشد.

زنجانی درباره اولین دستگاه خودپرداز بومی و ملی طراحی شده توسط دانشمندان ایرانی رمزارزها خاطرنشان کرد: نسل سوم دستگاه خودپرداز به راحتی می‌تواند امکان خرید و فروش رمزارزها را ممکن کند که نمونه آن امروز رونمایی خواهد شد.

در پایان این مراسم، اولین دستگاه خودپرداز بومی و ملی طراحی شده توسط دانشمندان ایرانی رمزارزها با حضور علی زنجانی مدیر خانه بلاکچین ایران، محمدحسن محبیان عراقی مدیر عامل اسبق شرکت پست بانک و رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان، مهندس محسن سبحانی مدیر عامل شرکت دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان (Exfa)، فریدون انتظاری سفیر پیشین ایران در کره جنوبی رونمایی شد.

این دستگاه اختراع شرکت دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان با همراهی خانه بلاکچین ایران است که کلیه رمزارزها را پوشش می دهد ضمن این که می توان از طریق آن خرید و فروش نیز انجام داد.

همچنین پس از هر خرید، کیف پول کاغذی با اعتبار بین المللی نیز توسط دستگاه به کاربر ارائه می گردد.

لینک کوتاه: http://idealeconomy.ir/JsYfp

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید